loading...

ایران پیکس.عکس ها و خبر های تاریخی و آموزشی و کمیاب و سرگرم کننده،عکس های نقاشی های زیبا

با عجيب‌ ترين‌ شهرهاي جهان آشنا شوید @ نوع زندگي افراد ساکن، معماري خانه‌ها، رسومات و فرهنگ‌ها، نام‌هاي غيرمعمول و شايد هم گاهي ترکيبي از همه‌ اين موارد است که از يک من

با عجيب‌ ترين‌ شهرهاي جهان آشنا شوید

علی بازدید : 74 جمعه 07 خرداد 1395 : 14:37 نظرات (0)

با عجيب‌ ترين‌ شهرهاي جهان آشنا شوید

@

نوع زندگي افراد ساکن، معماري خانه‌ها، رسومات و فرهنگ‌ها، نام‌هاي غيرمعمول و شايد هم گاهي ترکيبي از همه‌ اين موارد است که از يک منطقه‌، محلي عجيب و شهري خاص را مي‌سازد.

فهرست عجيب‌ترين‌ها در جهان تمامي ندارد و هر بار با ليستي جديد مواجه مي‌شويم که باعث شگفتي شنوندگان مي‌شود. به نظرتان چه چيزي باعث مي‌شود که يک منطقه‌ مسکوني عجيب نام بگيرد؟ چه فاکتورهاي براي رفتن در چنين ليستي وجود دارد؟ در ادامه مطلب، با نام و ويژگي‌هاي عجيب‌ترين شهرهاي جهان آشنا مي‌شويم.

 

مياکجيما

 

تمام اهالي اين جزيره که در ژاپن واقع شده است، بايد هميشه از ماسک استفاده کنند، زيرا به دليل فعاليت‌هاي بالاي آتش‌فشاني، در معرض گازهاي سمي قرار دارند. سال ۲۰۰۰ وقتي آتش‌فشان اين منطقه فعال شد، ۳۶۰۰ نفر مجبور به ترک جزيره شدند و چند ماه بعد با ماسک به اين جزيره برگشتند.

 

لانگيربين

 

شمالي‌ترين شهر کره‌ي زمين، لانگيربين نروژ است. اما اين تنها نکته‌ي منحصربفرد اين شهر نيست. مردن در لانگيربين غير قانوني است. در اين شهر تنها يک قبرستان کوچک وجود دارد که از ۷۰ سال پيش ديگر هيچ مرده‌اي را نمي‌پذيرد، زيرا جنازه‌ها در لايه‌ي منجمد دائمي اعماق زمين تجزيه نمي‌شوند.

 

شهر زباله

 

شهر زباله، نام منطقه‌اي است که در جنوبي‌ترين قسمت منشيات ناصر قاهره واقع شده است. منشيات ناصر، بزرگ‌ترين محل زندگي زباله جمع کن‌هاي قاهره است. در اين منطقه بازيافت زباله مهم‌ترين تامين کننده‌ معيشت افراد است و نيازي به گفتن نيست که جز فقيرترين مناطق قاهره محسوب مي‌شود.

 

سواستيکا

 

برخلاف نام دلهره‌آورش که در غرب به چليپاي شکسته‌ي نازي ها اطلاق مي‌شود، سواستيکا که در اونتاريوي کانادا واقع شده است، يکي از صلح‌آميزترين و آرام‌ترين مناطق آمريکاي شمالي است. اين شهر در نزديکي يک سايت معدني و در سال ۱۹۰۸ شکل گرفت و در دهه‌ي ۳۰ به دليل ظهور نازيسم، مشکلاتي براي افراد ساکن در اين شهر بوجود آمد. همان‌طور که جنگ پيش مي‌رفت و اروپا را نابود مي‌کرد، مقامات اونتاريو تصميم گرفتند که نام اين شهر را به وينستون تغيير دهند، اما خيلي زود مردم شهر تابلوي نام جديد را برداشتند و تابلوي سواستيکا و يک تابلوي ديگر با متن «گورباباي هيتلر، اين اسم را اول ما انتخاب کرديم»، را دوباره بنا کردند.

 

رازول

 

رازول نيومکزيکو را به خاطر حادثه‌ي عجيبي که سال ۱۹۴۷ در آن اتفاق افتاد مي‌شناسند. بسياري از طرفداران UFO ادعا کردند که آن سال يک سفينه در اين منطقه فرود آمد، بيگانگان سوار بر آن دستگير شدند و ارتش براي لاپوشاني قضيه وارد عمل شد. در حال حاضر اين شهر توريست‌هاي علاقه‌مند به UFO و بيگانگان فضايي را به سمت خود جذب مي‌کند.

 

کوبر پدي

 

کوبر پدي در جنوب استراليا، يک روستا در نزديکي معدن عقيق است که تقريبا جاي زندگي نيست. اين روستا در ميانه‌ي صحرايي قرار گرفته است که در تابستان دماي هوا زندگي را غير ممکن مي‌کند، پس معدن کاوان همه چيز را زير زمين ساخته‌اند. آن‌ها از معادن قديمي عقيق هم براي ايجاد محل زندگي استفاده کرده‌اند. خانه‌هايي که در تمام سال داراي دماي مناسب هستند و به تهويه‌ي هوا يا وسايل گرمايشي هم نياز ندارد.

 

شهر شطرنج

 

«کيرسان ايليومژينوف» تاجر ميليونر و طرفدار متعصب شطرنج، سازنده‌ي اين شهر در اليستاي روسيه است. او اين مجموعه را با هزينه‌اي بين ۳۰ تا ۵۰ ميليون دلار براي طرفداران شطرنج ساخته است و در حال حاضر شهر شطرنج ميزبان سه تورنومنت جهاني فدراسيون شطرنج است.

 

گيبسونتون

 

براي آن‌هايي که عمري را در سيرک گذرانده‌اند، اين منطقه يک شهر رويايي و در واقع خانه‌ رسمي آن‌ها به حساب مي‌آيد. اين شهر کوچک موزه‌هاي منحصر به‌فردي دارد که شيوه‌ي زندگي سيرکي و کارناوالي را به نمايش مي‌گذارند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
ایران پیکس.عکس ها و خبر های تاریخی و آموزشی و کمیاب و سرگرم کننده،عکس های نقاشی های زیبا اثر هنرمندان مشهور
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1165
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 82
  • آی پی دیروز : 63
  • بازدید امروز : 105
  • باردید دیروز : 76
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 265
  • بازدید ماه : 5,060
  • بازدید سال : 26,792
  • بازدید کلی : 351,446