loading...

ایران پیکس.عکس ها و خبر های تاریخی و آموزشی و کمیاب و سرگرم کننده،عکس های نقاشی های زیبا

نظریه hollow earth زمین تو خالی است !

نظریه hollow earth زمین تو خالی است !

علی بازدید : 1833 یکشنبه 01 فروردین 1395 : 17:29 نظرات (0)

🌍 نظریه Hollow Earth؛ زمین تو خالی است! 

نظریه hollow earth که بیشتر در افسانه ها ریشه دارد و البته در قرن بیستم یک سری از دانشمندان سعی کردند تا اثباتش کنند، بیان میدارد که درون زمین یک فضای خالی وجود دارد و حتی تمدن هایی نیز در آنجا وجود دارد که در واقع بازماندگان تمدن گمشده اتلانتیس هستند و غارها و منافذی هم از سطح زمین به آنجا وجود دارد.برای مثال یکی از مدخل ها در قطب شمال، یکی در تبت، دیگری در شمال رودخانه می سی سی پی و یکی در جنگل امازون است.

حتی سرخ پوست های قاره آمریکا و اینکاها اعتقاد داشتند که اجدادشان از زیر زمین امده اند به سطح و تمدن را تشکیل دادند.

یک افسانه هست که میگوید تمدنی به  نام هایپربورا در قطب شمال وجود داشت که  مثل اتلانتیس پیشرفته بودند، وقتی دیدند شرایط زندگی در سطح زمین بد شده و عصر یخبندان قرار است شروع شود، از طریق مدخل هایی که در هیمالیا بوده وارد زمین شدند و در آنجا تمدن آگارتا رو تشکیل دادند و اسم پایتختشان هم شامبالا بوده است. در تبت و هیمالیا، تبتی ها برای جامعه خود طبقه بندی های مختلفی قائلند و اعتقاد دارند که طبقه فرزانگان که یک جامعه سری بودند در غارهایی در زیر کوه های هیمالیا زندگی میکنند.

در مورد افسانه هایی که در مورد دنیای زیر زمین وجود دارد، به سرزمین مردگان یونانیان و مصریان باستان میشود اشاره کرد و در افسانه ادیسه هم در جایی مشاهده میشود که ادیسیوس برای تقدیم قربانی به سرزمین مردگان در زیر زمین سفر میکند.

در افسانه های سلتی که مربوط به غرب اروپاست، بیان شده که غار کروآچان یا دروازه جهنم که در ایرلند واقع است منفذی بوده که موجودات اسرار آمیز از آنجا به سطح زمین بیایند.

شوالیه های قرون وسطی برای عبادت و ریاضت کشیدن به غاری در جزیره ی کوچکی به نام کانتی داونcounty down در ایرلند میرفتند و مردم اعتقاد داشتند که آن غارها به طبقات زیرین زمین راه دارند.

افسانه ای در ایرلند وجود دارد که می گوید موجودات اسرارآمیزی از غارهای کانتی داون در عصر آهن به سطح آمده و آیین دروییدیسم(نوعی عرفان) را معرفی کرده اند.

قبیله آنگامی ناگا در هند معتقدند که اجدادشان از زیر زمین به سطح آن آمده اند و تشکیل تمدن داده اند.

افسانه ای در منطقه سیبری وجود دارد که می گوید قبیله ی باستانی سامویید از طریق مدخل هایی وارد زمین شده اند تا آنجا زندگی کنند.

در افسانه های سرخ پوستان آمریکا آمده که اجدادشان از طریق غارهایی در شمال رودخانه میسوری به سطح زمین آمده اند.

اینکاها عقیده داشتند که اجدادشان از طریق غارهایی در منطقه کوزکو پرو به سطح زمین آمده اند.

◀️نظریه های علمی▶️

ادموند هالی در سال ۱۶۹۲ ، این نظریه را که پوسته سطحی زمین بر روی لایه ای تو خالی به ضخامت ۸۰۰ کیلومتر واقع شده است و دو پوسته درونی که آنها نیز فضایی توخالی در بین خود دارند در زیر آن قرار دارند. به علاوه هسته جامد. هر کدام از آنها هم قطب مغناطیسی خود را دارند.

دکامپ و لی (Decamp and Ley) در کتاب سرزمین های فرارو ادعا کردند که در فضای خالی درون زمین، خورشیدی به قطر ۱۰۰۰ کلیومتر، نور مورد نیاز تمدن های پیشرفته ساکن آنجا را تامین می کند.

آنها همچنین مدعی شدند که سر جان لسلی دو خورشید به نام های پلوتو و پروسرپین را برای تامین روشنایی داخل زمین در نظر گرفته است.

کلرک میلفورت در سال ۱۷۸۱ به همراه صدها سرخ پوست ساکن آمریکا از طریق غارهای موجود در بالای محل اتصال رودخانه سرخ و می سی سی پی سفری را به داخل زمین شروع کردند و طبق گزارش او بین ۱۵ تا ۲۰ هزار خانواده می توانستند در آن فضا زندگی کنند.

در قرن نوزدهم، جان کلوز سیمز نظریه ای را مطرح کرد که در آن زمین از لایه ای با فضای خالی به ضخامت ۱۳۰۰ کیلومتر تشکیل شده و در مکان قطب ها، منافذی به قطر ۲۳۰۰ کیلومتر برای ورود به داخل زمین وجود دارد.

او پیشنهاد داد تا سفری اکتشافی به قطب شمال برای بررسی منافذ داشته باشند و رییس جمهور وقت آمریکا، جان کینسی آدامز نیز از آن حمایت کرد اما با به پایان رسیدن مدت ریاست جمهوری وی این طرح ناتمام ماند.

جرمی رینولدز نیز در قرن نوزدهم برای اثبات این نظریه به یک سفر اکتشافی به قطب جنوب رفت.

در سال ۱۹۰۶، ویلیام رید با انتشار کتابی به نام شبح قطبین، به تشریح این نظریه بدون در نظر گرفتن پوسته ها پرداخت.

ویلیام فیرفیلد وارن در کتاب «بهشت یافت شده» بیان می کند که وجود انسان در قطبین این نظریه را که در قطب، تمدن پیشرفته هایپربورا وجود داشته را تایید می کند‌. تمدنی که با کوچ به زیر زمین، تمدن آگارتا با پایتختی شامبالا را به وجود آوردند.

مارشال گاردنر بیان می کند اسکیموها و مغول ها از تمدن های زیر زمین نشات گرفته اند.

جرج پاپاشویلی در کتاب« هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد» ادعا می کند در منطقه قفقاز، اسکلت های غول پیکری یافت شده اند که احتمالا منشا آنها از زیر زمین است و تونل هایی نیز در آنجا

یافت شده که تا به حال کسی از آنجا زنده بیرون نیامده است.

دکتر ریموند برنارد در سال ۱۹۶۴ ادعا کرد که یوفوها منشا زیرزمینی دارند. او ادعا کرد که تمدن آتلانتیس از بین نرفته است بلکه به زیر زمین مهاجرت کرده اند و بشقاب های پرنده از آنها نشات می گیرند.

علل رد این نظریه:

مطالعه امواج لرزشی حاصل از زلزله.

نیروی گرانش زمین: اگر درون زمین، فضای خالی بود، نیروی گرانش به مراتب کمتر بود. و در ضمن فردی که در داخل زمین زندگی می کرد نمی توانست به راحتی بر روی پوسته داخلی بایستد.

اندازه گیری چگالی زمین که حدود ۵/۵ گرم بر سانتی متر مکعب است و در صورت تو خالی بودن بسیار کمتر از این عدد میشد.

درست است که این نظریه اثبات نشده است اما از گذشته ها شاهد بوده ایم که در داستان های علمی- تخیلی مانند سفر به مرکز زمین ژول ورن به آن توجه ویژه ای شده است.

در مورد اکتشافات نازی ها و نیروی دریایی آمریکا در قطب جنوب و در این رابطه هم در مطالب بعدی خواهید شنید! انشالله به زودی!

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
ایران پیکس.عکس ها و خبر های تاریخی و آموزشی و کمیاب و سرگرم کننده،عکس های نقاشی های زیبا اثر هنرمندان مشهور
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1165
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 34
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 134
  • آی پی دیروز : 93
  • بازدید امروز : 206
  • باردید دیروز : 121
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل دیروز : 24
  • بازدید هفته : 835
  • بازدید ماه : 5,630
  • بازدید سال : 27,362
  • بازدید کلی : 352,016